Baslådan klar

I lördags så började jag med att spraymåla lådan med en mattsvart färg. Sedan fick lådan stå och torka i 2 timmar och därefter sprayade jag ett till varv. Efter att lådan hade stått och torkat så började jag med att skruva dit gummifötterna. Efter det lade jag in dämpningsmaterialet i lådan och häftade fast det med en häftpistol. Sedan skruvade jag fast högtalarelementet som är riktad nedåt marken. Jag kopplade ihop sladdarna till högtalarelementet och därefter skruvade jag fast slutsteget. För att det skulle bli tätt mellan slutsteget och lådan så satte jag en tätningslist emellan. Efter det satte jag dit basreflexröret som är 21 cm långt. Egentligen så behövdes det bara tryckas dit men lådan ska som sagt vara så tät som möjligt så därför drog jag en latexfox där basreflexröret skulle sitta. Jag blev väldigt nöjd med min baslåda. Finishen vart också väldigt bra. En nackdel är bara att man kan se att det är en tunn spricka mellan MDF-skivorna på toppen av lådan men det syns bara om man kollar noga och om det är ljust.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0