Torsdag 18/11 2010

Det har inte gått att lägga upp något nytt inlägg i bloggen dom senaste dagarna så detta är vad jag gjorde i torsdags.
Idag har jag sågat ut hålen där förstärkaren, baselementet och basreflexröret ska sitta. För att såga ut basreflexröret så använde jag mig först av en hålsåg men eftersom den inte var tillräckligt stor så gjorde jag resten med en sticksåg. Baselementet sågade jag bara ut med en sticksåg. Hålet vart lite för litet så jag tog ett sandpapper och slipade så det vart perfekt. Det får inte häller vara för stort för då blir det inte tätt. När jag skulle såga ut hålet till förstärkaren ville jag få utsågningen så rak som möjligt. Därför spände jag fast en planka i MDF:en och drog sticksågen vid sidan om plankan.

Nästa steg blir att sätta ihop lådan med lim och skruv samt slipa kanterna.

 


Kommentarer
Postat av: Elin Henriksson

Nej! Det går inte för först ska man ju äta Kebab

2011-08-04 @ 15:29:33
URL: http://amyie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0