Vecka 19-20

Tyvärr har jag inte kunnat skriva något i bloggen på senaste tiden. Har inte haft nått internet under hela förra veckan och i början på denna vecka.
Förra veckan fick jag bland annat gå runt i ett område och patcha kablar. Jag fick instruktioner om vilka uttag kabeln skulle sitta i. Instruktionerna kan till exempel se ut på följande sätt. 510A01 11A01 - asr-01 fa15. 510A står för vilket stativ det är, dvs där patchpanel och switchar sitter). 11A står för vilken patchpanel jag ska koppla till och 01 står för vilken port alltså i detta läge port 1.). Asr-01 står för vilken switch det är och fa15 vilken port jag ska koppla kabeln till. Jag har även fått dra fiber in i en fastighet samt svetsa fiber. På fredag fick jag vara ledig eftersom vår klass hade studentskiva på torsdag.
I måndags denna vecka börjande dagen med att patcha några kablar. Det var inte så många patchningar som behövde göras så jag blev klar fort. Efter det fick jag åka till åkersberga och hjälpa en snubbe där.
I tisdags var jag i åkersberga hela dagen och satte upp kabelskydd. Det är ett rör man sätter utomhus på t ex husfasaden där man sedan drar kabeln i.
I onsdags jobbade jag med Johan som jag brukar jobba med men han hade varit hemma med sjukt barn. Vi drog en kopparkabel in i ett källarrum där vi sedan installerade ett datauttag.
Idag har jag och Johan suttit upp stativ i ett telerum.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0